Plan Pracy Grupy 3c

 

TEMATY MIESIĄCA – LUTY

 

  • Wspaniałe zabawy na śniegu
  • Baśnie, bajki, bajeczki
  • Kosmiczne tajemnice
  • W dziecięcym laboratorium

 

W POSZCZEGÓLNYCH TYGODNIACH DZIECI:

 

− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Igloo”

− będą brały udział w zimowych eksperymentach

− będą tworzyły zamarznięte bańki mydlane

− wysłuchają i nauczą się piosenki „Zimowe zabawy”, będą improwizować przy muzyce

− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

− dowiedzą się, jaki jest prawidłowy ubiór do zabawy na śniegu

− obejrzą reprodukcje malarskie obrazów związanych z zimą

− dowiedzą się, jakie są sporty zimowe

− odkryją literę w, W w toku zabaw

− będą uczestniczyć w zabawach z kodowaniem

− wykonają pracę plastyczną „Sportowa pani Zima”

 

− wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „Stare baśnie”

− będą wzbogacać słownictwo

− wysłuchają i nauczą się piosenki „Bajkowe marzenia”

− będą oglądać książeczki i baśnie

− dowiedzą się jak wygląda litera g, G

− poznają liczbę 8,  będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie

− dowiedzą się, kto zajmuje się tworzeniem książki

− wykonają własną książeczkę

− będą rozwiązywać rebusy fonetyczne

− wezmą udział w konkursie wiedzy o książkach i baśniach

− wykonają pracę plastyczną „Zaczarowana książka”

 

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Kosmiczna wyprawa

− wysłuchają zagadki i rymowanki Martyny Marzec

− wysłuchają i nauczą się piosenki Kosmiczne marzenia

− wykonają pracę plastyczną Przystanek Droga Mleczna

− dowiedzą się, jak wygląda litera p, P − poznają liczbę 9

− w grupach stworzą konstelacje gwiazd

− poznają nazwy planet Układu Słonecznego

− utrwalą wiedzę na temat pojazdów kosmicznych

− poznają ciekawostki związane z kosmosem

 

− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej „Niezwykłe miejsce”

− wezmą udział w zabawach logorytmicznych

− wykonają eksperymenty wspólnie z nauczycielem

− wysłuchają i nauczą się piosenki „Chmura w słoiku”

− wykonają i pomalują wulkany z masy solnej

− poszerzą wiedzę o magnesie

− zdobędą informacje na temat wulkanu

− zakodują drogę naukowca do laboratorium

− wykonają pracę plastyczną „Kolorowy wulkan”

Tematy miesiąca- STYCZEŃ

 

  • Tak mija nam czas
  • Zwierzęta zimą
  • Kim są rodzice moich rodziców?
  • Fryzjer, weterynarz czy lekarz?

 

 

W poszczególnych tygodniach dzieci dowiedzą się:

 

− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Zegarek Eee tam oraz wiersza Agnieszki Galicy „Tydzień ma siedem dni”

− dowiedzą się, ile dni ma tydzień

− poznają literę s, S

− wysłuchają i nauczą się piosenki „Nie chcę być dorosły”

− poznają różne rodzaje kalendarzy

− poznają zawód zegarmistrza

− dowiedzą się, jakie narzędzia służą do pomiaru czasu

 

− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego „Dokarmianie ptaków”
oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja   Ciechomskiego „Pracownia malarska wiewiórki Zoi”

− będą tworzyć zdrobnienia od nazw ptaków

− dowiedzą się, jak się troszczyć o ptaki zimą

− poznają literę n, N

− wysłuchają i nauczą się piosenki „Rozmowy ptaków”

− dowiedzą się, że działanie matematyczne, w którym przybywa elementów, nazywa się dodawaniem

− wykonają odznakę dla leśniczego, wzbogacą wiedzę na temat pracy leśniczego

− poznają tropy wybranych zwierząt

− wzbogacą wiedzę o drzewach liściastych i iglastych

 

− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Broda”

− wysłuchają wiersza Martyny Marzec „Czas z dziadkami”

− wysłuchają i nauczą się piosenki „Niezwykli dziadkowie”

− wykonają prace plastyczne Prezent dla babci, Prezent dla dziadka

− poznają literę b, B

− będą wykonywać zadania integrujące grupę

− dowiedzą się, kiedy obchodzony jest Dzień Babci, a kiedy Dzień Dziadka

− określą, dlaczego należy pomagać osobom starszym

− utrwalą przeliczanie w zakresie 7, użyją pojęć: mniej, więcej, tyle samo w zadaniach matematycznych

− powiedzą, jak można spędzać czas z babcią i dziadkiem

 

− będą nazywać wymarzone zawody

− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej „Zapracowani rodzice”

− wykonają księgę zawodów

− dowiedzą się, kim z zawodu są ich bliscy

− narysują bliskich podczas wykonywania pracy

− dowiedzą się, czym zajmują się wybrane zawody

− wysłuchają i nauczą się piosenki „Mogę wszystko”

− będą poznawać akcesoria i przyrządy potrzebne do pracy

− będą poznawać dawne zawody i te współczesne

− wypowiedzą się na temat, kim chcą być w przyszłości

− narysują wymarzony zawód, wykonają pracę plastyczną „W przyszłości będę…”

 

 

Tematy miesiąca – grudzień

  • Odwiedziny Mikołaja
  • Zima coraz bliżej
  • Magia świąt
  • Zabawki

 

W poszczególnych tygodniach dzieci dowiedzą się:

  • wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Prawda czy kłamstwo?
  • narysują prezent dla Mikołaja
  • poznają literę l, L w toku zabaw
  • wysłuchają piosenki Mikołajowa piosenka i ją zaśpiewają
  • wezmą udział w zabawie, w której wcielą się w pomocników Mikołaja pracujących w fabryce prezentów
  • dowiedzą się, dlaczego warto się dzielić
  • dowiedzą się, kim jest wolontariusz
  • zapoznają się z różnymi formami pomocy potrzebującym
  • zapoznają się z tradycjami mikołajkowymi w wybranych krajach

 

  • wysłuchają wiersza Anny Banaś Zima biała oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Nietrafiony prezent Zoi
  • podadzą przeciwieństwa do wybranych wyrazów
  • wymienią oznaki zimy
  • poznają literę y, Y
  • wysłuchają i nauczą się piosenki Zima
  • rozwiną umiejętność zadawania pytań
  • poznają liczbę 0
  • rozwiną umiejętność tworzenia opisów
  • wykonają pracę plastyczną Bałwanki w nausznikach
  • wykonają pracę plastyczną Biała zima
  • rozwiną umiejętność tworzenia kodu

 

  • wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Święta w Wenezueli oraz fragmentu wiersza Barbary Ostrowskiej Gwiazdka
  • dowiedzą się, jak przygotowujemy się do świąt Bożego Narodzenia
  • poznają literę r, R
  • wysłuchają piosenki Świąteczne życzenia i ją zaśpiewają, wysłuchają kolęd
  • poznają tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia –
  • dowiedzą się, w jaki sposób ludzie przesyłają sobie życzenia
  • odkryją zapis cyfrowy liczby 7 –
  • poznają potrawy wigilijne
  • wykonają stroik świąteczny, wspólnie ubiorą choinkę –
  • ułożą własne życzenia świąteczne
  • będą uczestniczyły w wigilii przedszkolnej
  • zapoznają się z tradycjami bożonarodzeniowymi

 

  • wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Kapsuła czasu
  • wysłuchają piosenki Moje zabawki
  • wykonają pracę plastyczną Zabawki w przyszłości
  • będą opowiadać o swoich zabawkach
  • będą rysować swoją ulubioną zabawkę oraz zabawkę, którą chciałyby mieć
  • dowiedzą się, jak ważne jest dbanie o własne i cudze rzeczy
  • dowiedzą się, jak powstaje pluszowy miś, poznają znane misie
  • utrwalą przeliczanie elementów w dostępnym dla siebie zakresie
  • dowiedzą się, jakimi zabawkami bawiono się kiedyś
  • będą rozwijać myślenie logiczne podczas zabaw z kodowania
  • będą brać udział w zabawach integrujących grupę

  

   Tematy miesiąca – listopad

 

  • A deszcz pada i pada…
  • Co powinienem wiedzieć o Polsce
  • Zdrowie naszym skarbem
  • Co ułatwia prace w domu?

 

W poszczególnych tygodniach dzieci :

 

  • wysłuchają wiersza Jadwigi Koczanowskiej Listopad oraz opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Niezwykła podróż kropel
  • poznają literę i, I w toku zabaw
  • wysłuchają piosenki Kłótnia kaloszy i ją zaśpiewają
  • będą malować krople deszczu na kartka
  • wezmą udział w zabawie ruchowej połączonej z czytaniem
  • odkryją zapis cyfrowy liczby 5
  • będą ozdabiać parasole według instrukcji wezmą udział w eksperymencie
  • dowiedzą się, czym jest skraplanie i parowanie
  • wykonają pracę plastyczną Deszczowe kompozycje

 

  • wysłuchają legendy o smoku wawelskim w opracowaniu Marzeny Czarnowskiej-Mazurek oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej
    i Macieja Ciechomskiego Trudny dzień wiewiórki Zoi − dowiedzą się, kim był Szewczyk Dratewka
  • poznają literę t, T w toku zabaw
  • wysłuchają piosenki To jest Polska i ją zaśpiewają
  • będą rozwijać słownictwo
  • zbudują pociąg z literami
  • odkryją zapis cyfrowy liczby 6
  • nauczą się podstawowego kroku poloneza i go zatańczyć
  • zapoznają się z wyglądem strojów ludowych
  • zapoznają się z postaciami znanych Polaków i Polek
  • wykonają pracę plastyczną Narodowe Święto Niepodległości

 

 

  • wysłuchają wiersza Anny Banaś Ruch to zdrowie
  • wysłuchają zagadek Martyny Marzec
  • wysłuchają wiersza Anny Banaś Ruch to zdrowie
  • wysłuchają i nauczą się piosenki W zdrowym ciele zdrowy duch
  • wykonają pracę plastyczną Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka
  • utrwalą wiedzę na temat roli ruchu w życiu człowieka
  • będą klasyfikować produkty ze względu na kryterium: zdrowe-niezdrowe
  • utrwalą wiedzę na temat piramidy zdrowia
  • utrwalą określenia: krótki, długi, najdłuższy
  • utrwalą wiedzę na temat praw i obowiązków dziecka

 

 

  • wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Elektryczny sen
  • wysłuchają i nauczą się piosenki Domowe sprzęty elektryczne
  • wykonają pracę plastyczną Urządzenia przyszłości
  • poznają literę k, K
  • rozwiążą zagadki o urządzeniach elektrycznych
  • poznają urządzenia używane dawniej
  • poszerzą słownictwo dotyczące urządzeń elektrycznych
  • poznają wskazówki na temat korzystania z urządzeń elektrycznych
  • poznają różne źródła energii
  • rozwiną wiedzę na temat nowoczesnych technologii

 

 

Tematy miesiąca – październik

 

 

  • Jesień w sadzie i w ogrodzie
  • Zwierzęta jesienią
  • Moja rodzina i mój dom
  • Domowi ulubieńcy

 

W poszczególnych tygodniach dzieci:

 

  • Wymyślą dla siebie owocowe imiona
  • zaprojektują warzywno-owocowy koktajl wspólnie z kolegami i koleżankami
  • wysłuchają opowiadania Agaty Widzowski Smaczki zgadywaczki, wiersza Jadwigi Koczanowskiej W jesiennym ogrodzie, wiersza Małgorzaty Skrobacz Kosz warzyw
  • poznają literę o, O w toku zabaw
  • wysłuchają zagadek i podadzą ich rozwiązania
  • wysłuchają piosenki Zbiory z sadu i ogrodu i ją zaśpiewają
  • odkryją zapis cyfrowy liczb 1 i 2
  • wykonają pracę plastyczną Jesienny koszyk

 

  • wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Przygotowanie zwierząt do zimy oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Kłótnia w piaskownicy
  • rozwiną umiejętność zadawania pytań
  • poznają literę a, A
  • wysłuchają i nauczą się piosenki Jesienna zagadka
  • wzbogacą wiadomości o przygotowaniach zwierząt do zimy
  • poznają cyfrę 3
  • nauczą się wierszyka na pamięć
  • wykonają pracę plastyczną Tekturowy jeż

 

  • wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Sobota – imieniny kota
  • wysłuchają wiersza Martyny Marzec Członkowie mojej rodziny
  • wysłuchają i nauczą się piosenki Moja rodzina
  • wykonają pracę plastyczną Portret mojej rodziny
  • dowiedzą się, jak wygląda litera m, M
  • poznają trójkąt
  • nauczą się wybranej zwrotki wiersza na pamięć
  • stworzą piosenkę o członkach rodziny

 

 

  • wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej List do zwierząt z Afryki
  • poznają literę e, E
  • wysłuchają i nauczą się piosenki Moje zwierzątka
  • wzbogacą swoją wiedzę na temat wyglądu, zwyczajów i życia zwierząt domowych
  • odkryją zapis cyfrowy liczby 4
  • poznają sposoby prawidłowej opieki nad zwierzętami

  

 

TEMATYKA ZAJĘĆ MIESIĄC WRZESIEŃ

 

I – W PRZEDSZKOLU

W tym tygodniu dzieci:

  • Wysłuchają opowiadania M. Czarnowskiej-Mazurek „Pamiątki

z wakacji” oraz opowiadania A.Widzowskiej „Leśne centrum nauki”

  • Nauczą się piosenki „Do przedszkola”
  • Podzielą się swoimi wspomnieniami z wakacji
  • Stworzą kodeks grupowy
  • Zapoznają się z nową salą i kącikami tematycznymi
  • Poznają zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas spacerów i zabaw na świeżym powietrzu
  • Zapoznają się z kodowaniem

 

II – OTO JA

W tym tygodniu dzieci:

  • Będą rozwijać świadomość, że każdy jest inny
  • Wysłuchają: wiersza A.Widzowskiej „ Jaki jestem” oraz opowiadania
  1. Kowalskiej i M. Ciechomskiego „ Zagubiona przytulanka”
  • Opowiedzą, co lubią
  • Będą porównywać wygląd swój i rówieśników
  • Opowiedzą o swoich zainteresowaniach
  • Będą rozwijać orientację przestrzenną

 

III – MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA

W tym tygodniu dzieci:

  • Wysłuchają opowiadania S. Karaszewskiego „Skrzyżowanie bez świateł
  • Wysłuchają wiersza J. Koczanowskiej „ Uliczne sygnały” oraz wiersza M. Marzec „ Kolorowe znaki”
  • Utrwalą prawidłowy sposób przejścia przez jezdnię z pasami
  • Poznają znaki drogowe i numery alarmowe

 

VI – JESIEŃ W PARKU I LESIE

W tym tygodniu dzieci:

  • Wysłuchają opowiadania S. Karaszewskiego „ Liściobranie”
  • Dowiedzą się gdzie możemy zaobserwować oznaki jesieni
  • Ułożą jesienne rytmy z materiału przyrodniczego
  • Dowiedzą się, które grzyby są jadalne, a które nie
  • Wysłuchają i nauczą się piosenki „ Idzie jesień poprzez świat”
  • Poznają wygląd liści klonu, kasztanowca, dębu i leszczyny
  • Wykonają jesienną kompozycję z materiału przyrodniczego