Plan Pracy Grupy 3b

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

MIESIĄC: LISTOPAD   

 

Tematy kompleksowe

  1. A DESZCZ PADA I PADA…
  2. CO POWINIENEM WIEDZIEĆ O POLSCE.
  3. ZDROWIE NASZYM SKARBEM.
  4. CO UŁATWIA PRACE W DOMU?

 

Cele główne:

  • rozwijanie mowy,
  • budzenie zainteresowania literami,
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby,
  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 5 i 6,
  • usprawnianie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwiązywanie zagadek słuchowych,
  • zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie,
  • wyciąganie wniosków na temat parowania i skraplania wody,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania,
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł,
  • zapoznanie z wyglądem polskich strojów ludowych,
  • poszerzanie wiedzy na temat Polski,
  • utrwalenie informacji o ojczyźnie,
  • kreślenie i nazywanie kierunków w przestrzeni,
  • rozwijanie świadomości na temat ruchu w życiu człowieka,
  • zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem,
  • utrwalenie nazw i kształtów figur geometrycznych,
  • wszechstronne i harmonijne rozwijanie organizmu,
  • rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia,
  • utrwalenie nazw specjalności lekarskich,
  • utrwalenie wiadomości na temat dbania o higienę osobistą,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • uświadamianie dzieciom ich praw i obowiązków,
  • integracja grupy,
  • pokonywanie zahamowań społecznych,
  • utrwalanie nazw urządzeń elektrycznych,
  • zapoznanie z urządzeniami, które występowały dawniej,
  • rozbudzanie zainteresowania muzyką i tańcem,
  • rozwijanie swobody ruchów podczas zabawy,
  • poznawanie różnych źródeł otrzymywania energii,
  • zapoznanie ze sprzętem elektrycznym – wiatrakiem,
  • rozbudzanie zainteresowań kulinarnych,
  • poszerzanie wiedzy na temat nowoczesnych technologii.

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

MIESIĄC: PAŹDZIERNIK   

 

Tematy kompleksowe

  1. JESIEŃ W SADZIE, W OGRODZIE
  2. ZWIERZĘTA JESIENIĄ
  3. MOJA RODZINA I MÓJ DOM
  4. DOMOWI ULUBIEŃCY

 

Cele główne:

  • rozwijanie mowy,
  • poszerzanie słownictwa,
  • budzenie zainteresowania literami,
  • dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby,
  • utrwalenie zapisów cyfrowych liczby 1 i 2,3 oraz 4,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • utrwalenie informacji o owocach,
  • zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • doskonalenie poczucia rytmu,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • inscenizowanie ruchem słuchanego utworu,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania,
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł,
  • wzbogacanie wiedzy na temat przygotowań zwierząt do zimy,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • poszerzenie wiadomości na temat jeża,
  • rozwijanie percepcji wzrokowej,
  • wzbogacenie wiadomości na temat ptaków,
  • rozwijanie umiejętności plastycznych,
  • dbanie o porządek w miejscu pracy,
  • poznawanie właściwości orzechów,
  • rozwijanie umiejętności tworzenia kodów,
  • prowadzenie rozmów na temat członków rodziny,
  • zapoznanie z trójkątem,
  • rozwijanie umiejętności odwzorowywania,
  • wzmocnienie napięcia mięśniowego,
  • rozwijanie umiejętności tworzenia improwizacji melodycznych,
  • doskonalenie reakcji na sygnał,
  • utrwalenie nazw rodzajów domów i pomieszczeń,
  • doskonalenie orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie funkcji poznawczych,
  • poszerzenie wiedzy o kotach,
  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
  • poszerzanie wiedzy na temat schroniska dla zwierząt,
  • wzbudzanie zainteresowań zwierzętami,
  • budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy.

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ MIESIĄC: WRZESIEŃ   

Tematy kompleksowe

  1. W PRZEDSZKOLU
  2. OTO JA
  3. MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA
  4. JESIEŃ W PARKU, W LESIE

 

Cele główne:

  • rozwijanie mowy,
  • dzielenie się wspomnieniami z wakacji,
  • zachęcanie do nawiązywania kontaktów,
  • doskonalenie umiejętności mówienia o sobie,
  • stworzenie kodeksu grupowego,
  • kształtowanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • nauka melodii i tekstu piosenki,
  • kształtowanie umiejętności liczenia,
  • zapoznanie z kącikami tematycznymi w przedszkolu,
  • poznanie osób pracujących w przedszkolu,
  • rozwijanie umiejętności plastycznych,
  • budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy,
  • rozwijanie koncentracji i uwagi,
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
  • poszerzanie wiadomości o sobie,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • przypomnienie nazw części ciała,
  • wypowiadanie się na temat swoich zainteresowań,
  • rozpoznawanie podstawowych zmysłów,
  • rozwijanie wrażliwości wzrokowej, smakowej, słuchowej, węchowej, dotykowej,
  • przedstawianie emocji w zabawach dramowych,
  • wypowiadanie się na temat swoich upodobań,
  • rozwijanie umiejętności poruszania się po drogach,
  • rozpoznawanie sygnalizacji świetnej,
  • nauka wiersza na pamięć,
  • zapoznanie z kołem,
  • utrwalenie rytmów,
  • zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi,
  • poszerzenie wiedzy na temat zawodów: policjant, strażak, ratownik medyczny,
  • integracja z grupą rówieśniczą,
  • utrwalenie zasad udzielania pierwszej pomocy,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
  • obserwacja zmian w przyrodzie-określanie pory roku,
  • rozpoznawanie drzew po liściach i owocach,
  • zapoznanie z kwadratem,
  • doskonalenie poczucia rytmu.