Plan Pracy Grupy 3a

 

LISTOPAD

TEMATY:

  1. A DESZCZ PADA I PADA…
  2. CO POWINIENIEM WIEDZIEĆ O POLSCE?
  3. ZDROWIE NASZYM SKARBEM
  4. CO UŁATWIA PRACE W DOMU

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

  • Budzenie zainteresowania literami (i, I; t, T; d, D; k, K)
  • Dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby
  • Rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 5; 6;
  • Rozwijanie sprawności fizycznej
  • Zapobieganie pogłębianiu się wad postawy
  • Rozwiązywanie zagadek słuchowych
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych, tanecznych
  • Zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie
  • Wyciąganie wniosków na temat parowania i skraplania wody
  • Rozwijanie kreatywności i sprawności manualnej
  • Zapoznanie z legendą o smoku wawelskim
  • Rozwijanie mowy, bogacenie słownictwa
  • Zapoznanie z wyglądem polskich strojów ludowych
  • Utrwalenie wiadomości o Polsce
  • Rozwijanie świadomości na temat ruchu w życiu człowieka
  • Kształtowanie nawyków dbania o higienę osobistą
  • Zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem, utrwalenie poznanych figur
  • Przypomnienie nazw urządzeń elektrycznych używanych w domu
  • Zapoznanie z urządzeniami, które występowały dawniej
  • Rozwijanie logicznego myślenia

 

 

TEMATYKA ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH

 W PAŹDZIERNIKU

 

TYDZIEŃ I ……JESIEŃ W SADZIE I OGRODZIE

TYDZIEŃ II …..ZWIERZĘTA JESIENIĄ

TYDZIEŃ III …MOJA RODZINA I MÓJ DOM

TYDZIEŃ IV….DOMOWI ULUBIEŃCY

 

CELE OPERACYJNE

 

dziecko:

* wypowiada się na temat wysłuchanego tekstu

* wyodrębnia głoskę i sylabę

* rozpoznaje cyfry 1, 2, 3 i 4

* liczy w dostępnym mu zakresie

* rozpoznaje i nazywa owoce

* wyraża ruchem treść wiersza, piosenki

* wykonuje prace plastyczne na podany temat

* wie jak zwierzęta przygotowują się do zimy

* śpiewa piosenkę

* uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych

* wie, które ptaki odlatują na zimę, a które zostają

* potrafi tworzyć kod

* wypowiada się na temat swojego domu i rodziny

* rozpoznaje, nazywa i odwzorowuje trójkąt

* wypowiada się na temat opieki nad zwierzętami domowymi

* wyodrębnia głoski w nagłosie – O, A, M, E

 

 

WRZESIEŃ

TEMATY:

  1. W PRZEDSZKOLU
  2. OTO JA
  3. MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA
  4. JESIEŃ W PARKU, W LESIE

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

  • Zachęcanie do nawiązywania kontaktów z rówieśnikami
  • Doskonalenie umiejętności opowiadania o sobie
  • Rozwijanie mowy, bogacenie słownictwa
  • Tworzenie kodeksu grupowego
  • Kształtowanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów
  • Rozwijanie sprawności fizycznej
  • Zapobieganie pogłębianiu się wad postawy
  • Budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy
  • Utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała
  • Rozwijanie wrażliwości wzrokowej, smakowej, słuchowej, węchowej, dotykowej
  • Przypomnienie zasad poruszania się po drodze, rozpoznawanie sygnalizacji świetlnej, poznanie wybranych znaków drogowych
  • Kształtowanie słuchu i wrażliwości muzycznej
  • Poszerzanie wiedzy na temat zawodów: policjant, strażak, ratownik medyczny
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią
  • Rozpoznawanie drzew po liściach i owocach
  • Zapoznanie z figurami geometrycznymi: kwadratem, kołem
  • Budzenie ciekawości poznawczej, rozwijanie wyobraźni
  • Rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o estetykę prac