Plan Pracy Grupy 2c

TEMATYKA: LISTOPAD

  1. Co powinienem wiedzieć o Polsce.
  2. Jesienna szaruga.
  3. Zdrowie naszym skarbem.
  4. Co ułatwia prace w domu?

 

Treści programowe:

  • Rozwijanie poczucia przynależności narodowej
  • Stosowanie zwrotów: Jestem Polakiem. Mieszkam w Polsce. Mówię po polsku
  • Podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu
  • Nazywanie największych rzek Polski – Wisły i Odry, morza – Bałtyku, gór – Tatr oraz większych miast Polski
  • Poznawanie legend, opowiadań, wierszy dotyczących historii państwa polskiego, np. jego powstania
  • Poznawanie ważniejszych wydarzeń z życia Polski,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszcz
  • obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie
  • oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
  • spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału (ograniczanie spożycia słodyczy, chipsów), picie kompotów, soków (ograniczanie napojów gazowanych)
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku − przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach
  • sygnalizowanie nauczycielowi złego samopoczucia
  • poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego
  • dostrzeganie roli urządzeń gospodarstwa domowego w ułatwianiu pracy ludziom − poznawanie zasad działania wybranych urządzeń, np.: odkurzacza, miksera, zasad  bezpiecznego  korzystania z nich

 

 

 

TEMATYKA: PAŹDZIERNIK

  1. Jesień w sadzie, w ogrodzie.
  2. Zwierzęta jesienią.
  3. Moja rodzina i mój dom.
  4. Domowi ulubieńcy.

 

Treści programowe:

 

  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
  • obserwowanie środowiska − przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie
  • rozwijanie mowy – utrwalenie informacji o owocach,
  • rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku,
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw,
  • rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu
  • spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 4,
  • porównywanie liczebności zbiorów.
  • rozwijanie umiejętności tanecznych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy
  • wzbogacanie wiedzy dzieci na temat przygotowań zwierząt do zimy,
  • pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają)
  • rozwijanie umiejętności segregowania,
  • podawanie informacji, jak ma na imię mama, jak ma na imię tata;
  • nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek;
  • stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy);
  • określanie miejsca zamieszkania (miasto, wieś);
  • zapoznanie dzieci z ich prawami i obowiązkami,
  • odpowiadanie na pytania,
  • utrwalenie nazw zwierząt domowych,
  • zapoznanie z zawodem weterynarza.
  • zapoznanie dzieci, czym jest i jaką funkcję pełni schronisko,
  • zapoznanie ze sposobami opiekowania się zwierzętami domowymi.

 

 

TEMATYKA:  WRZESIEŃ

  1. W przedszkolu.
  2. O to ja.
  3. Moja droga do przedszkola.
  4. Jesień w parku, w lesie.

 

Treści programowe:

 

  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
  • rozwijanie mowy, zachęcanie do udziału w aktywnym słuchaniu opowiadania.
  • mówienie o swoich potrzebach;
  • odpowiadanie na pytania;
  • dzielenie się swoimi przeżyciami;
  • nawiązywanie relacji rówieśniczych.
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zapoznanie z zasadami obowiązującymi w przedszkolu
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • poznawanie nazw części ciała
  • określanie swoich cech fizycznych: wzrost (w odniesieniu do innych), kolor włosów, kolor oczu;
  • ilustrowanie piosenki ruchem,
  • usprawnianie aparatu artykulacyjnego
  • przestrzeganie zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego w drodze do przedszkola i do domu
  • utrwalenie kolorów na sygnalizatorze świetlnym
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania koła wśród innych figur,
  • rozwijanie umiejętności układania rytmów
  • poznawanie znaczenia udzielania pierwszej pomocy
  • określanie zawartości apteczki pierwszej pomocy
  • obserwowanie środowiska przyrodniczego, zwracanie uwagi na cechy charakterystyczne nowej pory roku „ Jesieni”
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych