TEMATYKA: STYCZEŃ
- Tak mija nam czas.
- Zwierzęta zimą.
- Kim są rodzice moich rodziców?
- Fryzjer, weterynarz czy lekarz?
Treści programowe:
- rozwijanie mowy
- budzenie zainteresowania upływem czasu
- zapoznanie z różnymi narzędziami służącymi do pomiaru czasu,
- zapoznanie z zawodem zegarmistrza
- zapoznanie z porami roku
- kształtowanie nawyku prawidłowej postawy,
- rozwijanie sprawności fizycznej
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie umiejętności koncentracji
- zdobywanie informacji na temat dokarmiania ptaków
- przelicza w zakresie 4,
- posługuje się określeniami najkrótszy, najdłuższy
- rozwiązywanie zagadek słuchowych i obrazkowych
- rozwijanie umiejętności posługiwania się różnorodnymi technikami plastycznym
- kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku dla osób starszych
- wzmacnianie przywiązania do najbliższej rodziny
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- rozwijanie uwagi i percepcji słuchowej
- rozwijanie percepcji wzrokowej
- utrwalenie nazw zawodów,
- zapoznanie z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi do wykonywania różnych zawodów
Tematy na grudzień:
- Odwiedziny Mikołaja
- Zima coraz bliżej
- Magia Świąt Bożego Narodzenia – 2 tyg.
Treści programowe:
– zapoznanie z Mikołajem jako postacią kulturową;
– poszerzenie wiedzy o sposobie obchodzenia mikołajek w Polsce, jak i innych krajach;
– poznanie i określenie oznak nadchodzącej zimy, poznanie właściwości śniegu;
– poznanie tradycji Świąt Bożego Narodzenia – świąteczne potrawy, zapachy, dzielenie się opłatkiem, dekorowanie choinki, przesyłanie życzeń, tworzenie szopki, wspólne kolędowanie itp.
– rozwijanie umiejętności dodawania na konkretach w zakresie czterech;
– utrwalenie określeń: najmniej, najwięcej, para;
– rozwijanie logicznego myślenia podczas rozwiązywania zagadek słuchowych;
– ilustrowanie piosenki ruchem, rozwijanie zdolności koncentracji;
– rozwijanie spostrzegawczości i umiejętności tworzenia opisów;
– rozwijanie sprawności fizycznej – kształtowanie odruchu prawidłowej postawy;
– rozwijanie sprawności manualnej poprzez wykonywanie prac plastycznych;
Tematy na listopad:
- A deszcz pada i pada ….. jesienna pogoda….
- Co wiem o Polsce?
- Zdrowie naszym skarbem
- Co ułatwia prace w domu?
Treści programowe:
– rozszerzenie wiedzy na temat jesiennej pogody – rodzaje opadów atmosferycznych, powstawanie burzy
– zapoznanie z pojęciem ,,babie lato”
– usystematyzowanie wiedzy na temat dopasowywania odzieży w zależności od panującej aury pogodowej
– poznanie symboli i kolorów narodowych, kształtowanie świadomości bycia Polakiem, wyjaśnienie pojęcia ,,niepodległość”
– poznanie wybranych polskich legend
– zapoznanie z rolą aktywności fizycznej w życiu człowieka
– poznanie znaczenia owoców i warzyw w diecie – wyjaśnienie pojęcia ,,piramida zdrowia”
– poznanie praw i obowiązków dziecka
– zapoznanie z nazwami dawnych i nowoczesnych urządzeń elektrycznych oraz sposobami ich użytkowania zgodnymi z zasadami bezpieczeństwa
– ustalenie domowych obowiązków dzieci i dorosłych
– rozwijanie logicznego myślenia podczas rozwiązywania zagadek słuchowych
– doskonalenie umiejętności przeliczania
– rozwijanie umiejętności klasyfikowania ze względu na określoną cechę, odwzorowywanie rytmu.
– ustalanie równoliczności zbiorów poprzez łączenie elementów w pary
– poznanie i używanie pojęć: krótki, długi, najdłuższy
– rozwijanie wyobraźni podczas słuchania utworu poważnych
– rozwijanie umiejętności odbioru i wyrażania muzyki
– rozwijanie sprawności fizycznej – kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności manualnej poprzez wykonywanie prac plastycznych
Tematy na październik:
- Jesień w sadzie i ogrodzie
- Zwierzęta jesienią
- Moja rodzina i mój dom
- Domowi ulubieńcy
Treści programowe:
– rozszerzenie i usystematyzowanie wiadomości owocach i warzywach
– rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą różnych zmysłów
– kształtowanie umiejętności rozwiązywania zagadek – rozwijanie logicznego myślenia
– poznanie i wzbogacenie wiedzy na temat sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy
– utrwalenie imion członków rodziny i stopnia pokrewieństwa
– poznanie i nazywanie rodzajów domów i nazw znajdujących się w nich pomieszczeń
– poznanie swojego adresu domowego
– rozszerzenie zasobu słownictwa związanego ze zwierzętami domowymi oraz z akcesoriami niezbędnymi do opieki nad nimi
– poznanie zasad właściwej opieki nad zwierzętami domowymi i potrzeb
– zapoznanie z zawodem weterynarza
– poszerzenie wiedzy na temat kształtów geometrycznych
– doskonalenie umiejętności przeliczania elementów i porównywania liczebność zbiorów
– rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej.
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności fizycznej