PLAN PRACY NA MIESIĄC
LISTOPAD
TEMATY:
- A deszcz pada i pada.
- Co powinienem wiedzieć o Polsce.
- Zdrowie naszym skarbem.
- Co ułatwia pracę w domu.
TREŚCI PROGRAMOWE:
- Rozwijanie mowy.
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania ze względu na określoną cechę.
- Poznanie cech charakteryzujących listopadową pogodę.
- Rozwijanie umiejętności liczenia, tworzenie zbiorów.
- Rozwijanie mowy, percepcji słuchowej.
- Zapoznanie z legendą o Bazyliszku i dzielnym krawczyku.
- Wdrażanie do zachowań patriotycznych.
- Ilustrowanie piosenki ruchem, próby manipulowania rekwizytem.
- Zapoznanie z rolą aktywności fizycznej w życiu człowieka.
- Utrwalenie wiadomości na temat piramidy zdrowia.
- Rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- Doskonalenie umiejętności plastycznych.
- Zapoznanie z nazwami podstawowych urządzeń elektrycznych.
- Zapoznanie z wybranymi urządzeniami gospodarstwa domowego wykorzystywanymi dawniej i współcześnie.
- Rozwijanie zainteresowań badawczych.
- Rozwijanie aktywności muzyczno- ruchowej.
- Kształtowanie prawidłowej postawy ciała.
- Wdrażanie do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju organizmu.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy.
- Kształtowanie umiejętności nazywania emocji, nazywania ich.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
MIESIĄC PAŹDZIERNIK
Tematy:
- Jesień w sadzie, w ogrodzie.
- Zwierzęta jesienią.
- Moja rodzina i mój dom.
- Domowi ulubieńcy.
Cele:
- Słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia;
- Rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków, np. poprzez pocieranie, gniecenie różnych rodzajów papieru lub stukanie przedmiotami;
- Wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
- Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
- Obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie;
- Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu;
- Liczenie palców, przedmiotów itp.;
- Pokazywanie na wybranych przykładach, jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy;
- Uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę;
- Podawanie informacji, jak ma na imię mama, jak ma na imię tata;
- Nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek;
- Wzajemne okazywanie sobie uczuć przez członków rodziny;
- Stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji;
- Słuchanie legend, opowiadań o Polsce lub związanych ze swoją miejscowością;
- Rozumienie sposobów przystosowania zwierząt i roślin do środowiska, w których występują;
- Śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą;
- Rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej;
- Ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później).
PLAN PRACY NA MIESIĄC: WRZESIEŃ
Tematy:
- W przedszkolu.
- O to ja.
- Moja droga do przedszkola.
- Jesień w parku, w lesie.
Cele:
- Zachęcanie do udziału w aktywnym słuchaniu opowiadania.
- Rozwijanie mowy.
- Przypomnienie zasad obowiązujących w przedszkolu.
- Rozwijanie umiejętności liczenia.
- Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej.
- Rozwijanie umiejętności poruszania się w rytmie muzyki.
- Kształtowanie prawidłowej postawy.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Rozwijanie zainteresowań zabawami badawczymi.
- Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała.
- Poznawanie nazw części ciała.
- Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego.
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania koła wśród innych figur.
- Rozwijanie umiejętności układania rytmów.
- Doskonalenie techniki ruchu.
- Nawiązywanie relacji rówieśniczych.
- Poznawanie znaczenia udzielania pierwszej pomocy.
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
- Rozwijanie zainteresowań sztuką.