Plan Pracy Grupy 2a

PLAN PRACY NA MIESIĄC

LISTOPAD

 

TEMATY:

  1. A deszcz pada i pada.
  2. Co powinienem wiedzieć o Polsce.
  3. Zdrowie naszym skarbem.
  4. Co ułatwia pracę w domu.

 

 

 TREŚCI PROGRAMOWE:

  1. Rozwijanie mowy.
  2. Rozwijanie umiejętności klasyfikowania ze względu na określoną cechę.
  3. Poznanie cech charakteryzujących listopadową pogodę.
  4. Rozwijanie umiejętności liczenia, tworzenie zbiorów.
  5. Rozwijanie mowy, percepcji słuchowej.
  6. Zapoznanie z legendą o Bazyliszku i dzielnym krawczyku.
  7. Wdrażanie do zachowań patriotycznych.
  8. Ilustrowanie piosenki ruchem, próby manipulowania rekwizytem.
  9. Zapoznanie z rolą aktywności fizycznej w życiu człowieka.
  10. Utrwalenie wiadomości na temat piramidy zdrowia.
  11. Rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej.
  12. Rozwijanie sprawności fizycznej.
  13. Doskonalenie umiejętności plastycznych.
  14. Zapoznanie z nazwami podstawowych urządzeń elektrycznych.
  15. Zapoznanie z wybranymi urządzeniami gospodarstwa domowego wykorzystywanymi dawniej i współcześnie.
  16. Rozwijanie zainteresowań badawczych.
  17. Rozwijanie aktywności muzyczno- ruchowej.
  18. Kształtowanie prawidłowej postawy ciała.
  19. Wdrażanie do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju organizmu.
  20. Rozwijanie sprawności manualnej.
  21. Budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy.
  22. Kształtowanie umiejętności nazywania emocji, nazywania ich.

 

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

MIESIĄC PAŹDZIERNIK

 

Tematy:

  1. Jesień w sadzie, w ogrodzie.
  2. Zwierzęta jesienią.
  3. Moja rodzina i mój dom.
  4. Domowi ulubieńcy.

Cele:

  1. Słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia;
  2. Rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków, np. poprzez pocieranie, gniecenie różnych rodzajów papieru lub stukanie przedmiotami;
  3. Wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
  4. Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
  5. Obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie;
  6. Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu;
  7. Liczenie palców, przedmiotów itp.;
  8. Pokazywanie na wybranych przykładach, jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy;
  9. Uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę;
  10. Podawanie informacji, jak ma na imię mama, jak ma na imię tata;
  11. Nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek;
  12. Wzajemne okazywanie sobie uczuć przez członków rodziny;
  13. Stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji;
  14. Słuchanie legend, opowiadań o Polsce lub związanych ze swoją miejscowością;
  15. Rozumienie sposobów przystosowania zwierząt i roślin do środowiska, w których występują;
  16. Śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą;
  17. Rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej;
  18. Ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później).

 

 

PLAN PRACY NA MIESIĄC: WRZESIEŃ

Tematy:

  1. W przedszkolu.
  2. O to ja.
  3. Moja droga do przedszkola.
  4. Jesień w parku, w lesie.

  Cele:

  1. Zachęcanie do udziału w aktywnym słuchaniu opowiadania.
  2. Rozwijanie mowy.
  3. Przypomnienie zasad obowiązujących w przedszkolu.
  4. Rozwijanie umiejętności liczenia.
  5. Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej.
  6. Rozwijanie umiejętności poruszania się w rytmie muzyki.
  7. Kształtowanie prawidłowej postawy.
  8. Rozwijanie sprawności manualnej.
  9. Rozwijanie zainteresowań zabawami badawczymi.
  • Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała.
  • Poznawanie nazw części ciała.
  • Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego.
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania koła wśród innych figur.
  • Rozwijanie umiejętności układania rytmów.
  1. Doskonalenie techniki ruchu.
  2. Nawiązywanie relacji rówieśniczych.
  3. Poznawanie znaczenia udzielania pierwszej pomocy.
  4. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
  5. Rozwijanie zainteresowań sztuką.