Plan Pracy Grupy 1b

Plan pracy Wychowawczo – Dydaktycznej

Miesiąc: Listopad

 

 

  1. A deszcz pada i pada
  • rozwijanie mowy,
  • usprawnianie małej motoryki,
  • wprowadzanie pojęć: mało, dużo,
  • porównywanie liczebności zbiorów,
  • ilustrowanie piosenki ruchem,
  • rozwijanie szybkiej reakcji na sygnały,
  • kształtowanie reakcji na sygnał,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy.

 

  1. Co powinienem wiedzieć o Polsce?
  • zapoznanie z legendą o powstaniu Warszawy,
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania,
  • zapoznanie z potrawami regionalnymi,
  • ilustrowanie piosenki ruchem,
  • rozwijanie szybkiej reakcji na sygnały,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy.

 

  1. Zdrowie naszym skarbem
  • zapoznanie z rolą aktywności fizycznej w życiu człowieka,
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie właściwych nawyków żywieniowych,
  • zapoznanie z produktami szkodliwymi dla zdrowia,
  • rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania,
  • rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej,
  • wyrabianie nawyku prawidłowej postawy,
  • wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu,
  • rozwijanie umiejętności plastycznych,
  • budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy.

 

  1. Co ułatwia prace w domu?
  • zapoznanie z nazwami podstawowych urządzeń elektrycznych,
  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z wybranymi urządzeniami gospodarstwa domowego wykorzystywanymi dawniej i współcześnie,
  • zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • wyrabianie nawyku prawidłowej postawy,
  • wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu,
  • rozwijanie umiejętności plastycznych,
  • budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy.

 

 

Plan Pracy Wychowawczo- Dydaktycznej

Miesiąc: Październik

 

 1. Idzie jesień przez las, park…

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • przeliczanie elementów, dostrzeganie rytmu i kontynuowanie go,
  • rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy.

 

2. Jesień w sadzie, w ogrodzie

  • rozwijanie mowy,
  • utrwalanie informacji o owocach,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie trzech,
  • porównywanie liczebności zbiorów,
  • ilustrowanie piosenki ruchem,
  • rozwijanie zdolności koncentracji,
  • kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy.

 

3. Zwierzęta jesienią

  • rozwijanie mowy,
  • zdobywanie informacji na temat przygotowań zwierząt do zimy,
  • segregowanie przedmiotów według przeznaczenia,
  • rozwijanie pamięci,
  • rozwijanie koncentracji,
  • budzenie zainteresowania muzyką,
  • kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dbanie o estetykę wykonywanej pracy.

 

4. Moja rodzina i mój dom

  • rozwijanie mowy,
  • dzielenie się informacjami na temat członków rodziny,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur wśród innych figur,
  • kształtowanie poczucia przynależności do rodziny,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej,
  • zapoznanie z rodzajami domów i z pomieszczeniami, które się w nich znajdują,
  • kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
  • rozwijanie świadomości własnego ciała oraz poczucia rytmu,
  • rozwijanie umiejętności plastycznych,
  • budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy.

 

5. Domowi ulubieńcy

  • rozwijanie mowy,
  • utrwalanie nazw zwierząt domowych,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 3,
  • segregowanie obrazków ze zwierzętami poprzez dopasowywanie do nich odpowiednich akcesoriów,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej,
  • kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy.

 

 

 

Plan Pracy Wychowawczo – Dydaktycznej

Miesiąc: Wrzesień

 

 1. To jestem ja

  • zapoznanie z kolegami i pracownikami w grupie,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • budowanie słownictwa czynnego,
  • budowanie relacji w grupie,
  • zachęcanie do twórczych działań muzycznych,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • kształtowanie świadomości bezpiecznego poruszania się podczas zabawy,
  • wdrażanie do współdziałania w grupie,
  • kształtowanie znajomości własnego ciała i akceptowania samego siebie,
  • dostrzeganie wspólnych cech przedmiotów,
  • rozwijanie zdolności manualnych,
  • dostrzeganie rytmów,
  • nabywanie umiejętności ustawiania się w kole i poruszania się po jego obwodzie,
  • rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej,
  • integrowanie dzieci w grupie rówieśniczej,
  • rozwijanie mowy.

 

2. Moja grupa

  • rozpoznawanie i nazywanie części garderoby,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • rozwijanie aktywności twórczej i spostrzegawczości,
  • kształtowanie poczucia przynależności do grupy,
  • poznawanie imion dzieci z grupy,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • nauka tworzenia koła,
  • porównywanie i klasyfikowanie przedmiotów ze względu na przynależność,
  • kształtowanie pojęć określających położenie w przestrzeni,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • kształtowanie bezpiecznych zachowań w ogrodzie przedszkolnym,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej,
  • poznawanie tradycyjnych zabaw,
  • umożliwienie kontaktu ze znakami i symbolami,
  • wdrażanie do zgodnego współdziałania z kolegami z grupy,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego.

 

3. Moja droga do przedszkola

  • wzbogacanie słownictwa czynnego,
  • zaznajomienie z numerem alarmowym 112,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze,
  • wdrażanie do bezpiecznych zachowań,
  • zachęcanie do zabaw w ogrodzie przedszkolnym,
  • kształtowanie umiejętności stosowania się do uzgodnionych reguł gry,
  • rozumienie znaczenia znaków drogowych w ruchu drogowym,
  • kształtowanie orientacji przestrzennej,
  • wdrażanie do zgodnej zabawy w sali i ogrodzie przedszkolnym,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie spostrzegawczości,
  • pogłębianie wiedzy na temat różnych pojazdów,
  • rozwijanie mowy i myślenia,
  • poznawanie pracy policjanta.

4. Idzie jesień… przez las, park

  • rozpoznawanie i nazywanie darów jesieni,
  • rozwijanie pamięci,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • rozbudzanie zainteresowań światem przyrody,
  • słuchanie i rozumienie tekstu piosenki,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • układanie ciągu przedmiotów (roślin) w szeregi rytmiczne,
  • rozwijanie pamięci słuchowej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia i porównywania liczby elementów,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na wielkość,
  • rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad w grze,
  • integrowanie grupy rówieśniczej,
  • rozwijanie zdolności manualnych,
  • kształtowanie inwencji twórczej.