Plan Pracy Grupy 1a

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC STYCZEŃ

 

TEMATY:

 

  1. Tak mija nam czas.
  2. Zabawki.
  3. Kim są rodzice moich rodziców?
  4. Zwierzęta zimą.
  5. Fryzjer, weterynarz czy lekarz?

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

 

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania,
  • klasyfikowanie przedmiotów ze względu na daną cechę,
  • zapoznanie z porami roku,
  • rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej,
  • rozwijanie zdolności łączenia ruchu z dźwiękiem instrumentu,
  • rozwijanie umiejętności estetycznego poruszania się,
  • ilustrowanie piosenki ruchem,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • wyrabianie nawyku prawidłowej postawy,
  • rozwijanie aktywności słuchowo – ruchowej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności plastycznych,
  • dbanie o estetykę wykonywanej pracy plastycznej,
  • pobudzenie kreatywności,
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy,
  • budzenie zainteresowania upływem czasu,
  • dostrzeganie upływu czasu,
  • zapoznanie z zawodem zegarmistrza,
  • zapoznanie z zabawkami z przeszłości,
  • integrowanie grupy,
  • nauka wierszyka na pamięć,
  • zdobywanie informacji na temat prawidłowego dokarmiania ptaków,
  • utrwalenie nazw zawodów,
  • zapoznanie z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi potrzebnymi do wykonywania zawodów.

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

 

TEMATY:

 

  1. Odwiedziny Mikołaja.
  2. Zima jest coraz bliżej.
  3. Magia świąt.

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

 

  • rozwijanie mowy,
  • usprawnianie motoryki małej,
  • wprowadzenie pojęć „duży, mały”,
  • utrwalenie nazw wybranych kolorów,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej,
  • ilustrowanie piosenki ruchem,
  • rozwijanie szybkiej reakcji na sygnały,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • wyrabianie nawyku prawidłowej postawy,
  • rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy,
  • zapoznanie z oznakami zimy,
  • zapoznanie z tradycjami świątecznymi.

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC LISTOPAD

 

TEMATY:

 

  1. A deszcz pada i pada.
  2. Co powinienem wiedzieć o Polsce.
  3. Zdrowie naszym skarbem.
  4. Co ułatwia prace w domu?

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

 

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie pamięci i koncentracji uwagi,
  • usprawnianie motoryki małej,
  • wprowadzenie pojęć „mało, dużo”,
  • porównywanie liczebności zbiorów,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania,
  • ilustrowanie piosenki ruchem,
  • rozwijanie szybkiej reakcji na sygnały,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • wyrabianie nawyku prawidłowej postawy,
  • wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu,
  • rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności plastycznych,
  • budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy,
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy,
  • rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania,
  • zapoznanie z legendą o powstaniu Warszawy,
  • zapoznanie z potrawami regionalnymi,
  • zapoznanie z rolą aktywności fizycznej w życiu człowieka,
  • rozwijanie właściwych nawyków żywieniowych,
  • zapoznanie z produktami szkodliwymi dla zdrowia,
  • zapoznanie z nazwami podstawowych urządzeń elektrycznych,
  • zapoznanie z wybranymi urządzeniami gospodarstwa domowego wykorzystywanymi dawniej i współcześnie,
  • zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych.

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

TEMATY:

 

  1. Jesień w sadzie, w ogrodzie.
  2. Tydzień magicznych poranków z Panem Języczkiem.
  3. Zwierzęta jesienią.
  4. Moja rodzina i mój dom.
  5. Domowi ulubieńcy.

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

 

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie trzech,
  • porównywanie liczebności zbiorów,
  • segregowanie przedmiotów według przeznaczenia,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur wśród innych figur,
  • budzenie zainteresowania muzyką,
  • ilustrowanie piosenki ruchem,
  • rozwijanie świadomości własnego ciała oraz poczucia rytmu,
  • usprawnianie narządów artykulacyjnych,
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dbanie o estetykę wykonywanej pracy plastycznej,
  • budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy,
  • utrwalenie informacji o owocach,
  • zdobywanie informacji na temat przygotowań zwierząt do zimy,
  • dzielenie się informacjami na temat członków rodziny,
  • kształtowanie poczucia przynależności do rodziny,
  • zapoznanie z rodzajami domów i z pomieszczeniami, które się w nich znajdują,
  • utrwalenie nazw zwierząt domowych.

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ

TEMATY:

 

  1. W przedszkolu.
  2. Oto ja.
  3. Moja droga do przedszkola.
  4. Jesień w parku, w lesie.

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

 

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • porównywanie liczebności zbiorów,
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania koła wśród innych figur,
  • poznawanie zasad układania rytmów,
  • ilustrowanie piosenki ruchem,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • poznawanie zasad panujących w przedszkolu,
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy,
  • utrwalenie informacji o sobie,
  • poznawanie nazw części ciała,
  • rozwijanie umiejętności tworzenia koła,
  • zapoznanie z zasadami bezpiecznego przechodzenia przez przejście dla pieszych,
  • rozumienie znaczenia pierwszej pomocy,
  • rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych.