PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC STYCZEŃ
TEMATY:
- Tak mija nam czas.
- Zabawki.
- Kim są rodzice moich rodziców?
- Zwierzęta zimą.
- Fryzjer, weterynarz czy lekarz?
TREŚCI PROGRAMOWE:
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie umiejętności przeliczania,
- klasyfikowanie przedmiotów ze względu na daną cechę,
- zapoznanie z porami roku,
- rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej,
- rozwijanie zdolności łączenia ruchu z dźwiękiem instrumentu,
- rozwijanie umiejętności estetycznego poruszania się,
- ilustrowanie piosenki ruchem,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- wyrabianie nawyku prawidłowej postawy,
- rozwijanie aktywności słuchowo – ruchowej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie umiejętności plastycznych,
- dbanie o estetykę wykonywanej pracy plastycznej,
- pobudzenie kreatywności,
- dbanie o porządek na stanowisku pracy,
- budzenie zainteresowania upływem czasu,
- dostrzeganie upływu czasu,
- zapoznanie z zawodem zegarmistrza,
- zapoznanie z zabawkami z przeszłości,
- integrowanie grupy,
- nauka wierszyka na pamięć,
- zdobywanie informacji na temat prawidłowego dokarmiania ptaków,
- utrwalenie nazw zawodów,
- zapoznanie z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi potrzebnymi do wykonywania zawodów.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC GRUDZIEŃ
TEMATY:
- Odwiedziny Mikołaja.
- Zima jest coraz bliżej.
- Magia świąt.
TREŚCI PROGRAMOWE:
- rozwijanie mowy,
- usprawnianie motoryki małej,
- wprowadzenie pojęć „duży, mały”,
- utrwalenie nazw wybranych kolorów,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej,
- ilustrowanie piosenki ruchem,
- rozwijanie szybkiej reakcji na sygnały,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- wyrabianie nawyku prawidłowej postawy,
- rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dbanie o porządek na stanowisku pracy,
- zapoznanie z oznakami zimy,
- zapoznanie z tradycjami świątecznymi.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC LISTOPAD
TEMATY:
- A deszcz pada i pada.
- Co powinienem wiedzieć o Polsce.
- Zdrowie naszym skarbem.
- Co ułatwia prace w domu?
TREŚCI PROGRAMOWE:
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie pamięci i koncentracji uwagi,
- usprawnianie motoryki małej,
- wprowadzenie pojęć „mało, dużo”,
- porównywanie liczebności zbiorów,
- rozwijanie umiejętności przeliczania,
- ilustrowanie piosenki ruchem,
- rozwijanie szybkiej reakcji na sygnały,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- wyrabianie nawyku prawidłowej postawy,
- wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu,
- rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie umiejętności plastycznych,
- budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy,
- dbanie o porządek na stanowisku pracy,
- rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania,
- zapoznanie z legendą o powstaniu Warszawy,
- zapoznanie z potrawami regionalnymi,
- zapoznanie z rolą aktywności fizycznej w życiu człowieka,
- rozwijanie właściwych nawyków żywieniowych,
- zapoznanie z produktami szkodliwymi dla zdrowia,
- zapoznanie z nazwami podstawowych urządzeń elektrycznych,
- zapoznanie z wybranymi urządzeniami gospodarstwa domowego wykorzystywanymi dawniej i współcześnie,
- zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
TEMATY:
- Jesień w sadzie, w ogrodzie.
- Tydzień magicznych poranków z Panem Języczkiem.
- Zwierzęta jesienią.
- Moja rodzina i mój dom.
- Domowi ulubieńcy.
TREŚCI PROGRAMOWE:
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie trzech,
- porównywanie liczebności zbiorów,
- segregowanie przedmiotów według przeznaczenia,
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur wśród innych figur,
- budzenie zainteresowania muzyką,
- ilustrowanie piosenki ruchem,
- rozwijanie świadomości własnego ciała oraz poczucia rytmu,
- usprawnianie narządów artykulacyjnych,
- rozwijanie percepcji słuchowej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dbanie o estetykę wykonywanej pracy plastycznej,
- budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
- dbanie o porządek na stanowisku pracy,
- utrwalenie informacji o owocach,
- zdobywanie informacji na temat przygotowań zwierząt do zimy,
- dzielenie się informacjami na temat członków rodziny,
- kształtowanie poczucia przynależności do rodziny,
- zapoznanie z rodzajami domów i z pomieszczeniami, które się w nich znajdują,
- utrwalenie nazw zwierząt domowych.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ
TEMATY:
- W przedszkolu.
- Oto ja.
- Moja droga do przedszkola.
- Jesień w parku, w lesie.
TREŚCI PROGRAMOWE:
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- porównywanie liczebności zbiorów,
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania koła wśród innych figur,
- poznawanie zasad układania rytmów,
- ilustrowanie piosenki ruchem,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką,
- rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- poznawanie zasad panujących w przedszkolu,
- dbanie o porządek na stanowisku pracy,
- utrwalenie informacji o sobie,
- poznawanie nazw części ciała,
- rozwijanie umiejętności tworzenia koła,
- zapoznanie z zasadami bezpiecznego przechodzenia przez przejście dla pieszych,
- rozumienie znaczenia pierwszej pomocy,
- rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych.