Rozkład materiału – październik
- Idzie jesień …przez ogród, sad
-poznanie litery O,o drukowanej i pisanej
-odkrycie zapisu cyfrowego liczb1,2
-przeliczanie w dostępnym zakresie
-nazywanie owoców krajowych i egzotycznych
-rozwijanie wyobraźni, kreatywności i myślenia logicznego
- Sad jesienią
- Ogród jesienią
- Poznajemy wybrane warzywa i owoce
- Jesienne zabawy badawcze
- W spiżarni.
- Idzie jesień…do zwierząt
-poznanie litery A,a drukowanej i pisanej
-zapis cyfrowy liczby 3
-szukanie wyjaśnień jak zwierzęta przygotowują się do zimy
-opowiadanie historyjki obrazkowej
-rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
- Jak zwierzęta przygotowują się do zimy?
- Przysmaki zwierząt.
- List od zwierząt do Pani Jesieni
- Album o zwierzętach.
- Skąd mamy te produkty?
-poznanie litery M,m drukowanej i pisanej
-poznanie cech figury geometrycznej-kwadrat,
-klasyfikowanie i kontynuowanie rytmu
-doskonalenie myślenia logicznego
-poznanie pracy wybranych zawodów
- Z wizytą w hucie i cukrowni, oraz mleczarni
- Zabawy z kwadratem
- Z czego powstaje chleb?
- Znamy wybrane surowce i produkty
- kolorowy papier
- Idzie jesień…z deszczem
-poznanie litery E,e drukowanej i pisanej
-zapis cyfrowy liczby 4
-wskazanie przedmiotów unoszących się na wodzie i tonących
-wskazanie pożytecznej i szkodliwej działalności wiatru
-doskonalenie umiejętności przewidywania i szacowania
- Jesienne dźwięki
- Co pływa, co tonie?
- Pada, pada deszcz
- Jesienny wiatr
- Jakie ubrania nosimy jesienią?
Rozkład materiału na miesiąc wrzesień 2024
1.To jestem ja.
2.Moja grupa.
3.Moja droga do przedszkola.
4.Idzie jesień… przez las, park.
Cele ogólne:
- rozwijanie sprawności fizycznej poprzez udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
- rozwijanie mowy przez inicjowanie wypowiedzi dzieci na temat własnych wakacji,wyglądu postaci, opisu emocji, czy nazywania części ciała
- wspieranie rozwoju logicznego myślenia w trakcie rozwiązywania zagadek
- doskonalenie umiejętności posługiwania się farbami w czasie wykonywania autoportretu
- ustalenie zasad funkcjonowania w grupie przedszkolnej, omówienie systemu nagród, zadań dyżurnego,
- poznanie pojęcia głoska i sylaba, wyodrębnianie głoski w nagłosie, śródgłosie i wygłosie.
- utrwalenie nazw figur geometrycznych
- zapamiętanie własnego adresu zamieszkanie, oraz adresu przedszkola
- zgromadzenie darów jesieni w kąciku przyrodniczym.
- ćwiczenie pamięci poprzez naukę piosenki ‚ Niteczka do niteczki”