Plan Pracy Grupa 4a

    

Rozkład materiału – październik

 

  1. Idzie jesień …przez ogród, sad

 

-poznanie litery O,o drukowanej i pisanej

-odkrycie zapisu cyfrowego liczb1,2

-przeliczanie w dostępnym zakresie

-nazywanie owoców krajowych i egzotycznych

-rozwijanie wyobraźni, kreatywności i myślenia logicznego

 

  • Sad jesienią
  • Ogród jesienią
  • Poznajemy wybrane warzywa i owoce
  • Jesienne zabawy badawcze
  • W spiżarni.

 

  1. Idzie jesień…do zwierząt

 

-poznanie litery A,a drukowanej i pisanej

-zapis cyfrowy liczby 3

-szukanie wyjaśnień jak zwierzęta przygotowują się do zimy

-opowiadanie historyjki obrazkowej

-rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała

 

  • Jak zwierzęta przygotowują się do zimy?
  • Przysmaki zwierząt.
  • List od zwierząt do Pani Jesieni
  • Album o zwierzętach.

 

  1. Skąd mamy te produkty?

 

-poznanie litery M,m drukowanej i pisanej

-poznanie cech figury geometrycznej-kwadrat,

-klasyfikowanie i kontynuowanie rytmu

-doskonalenie myślenia logicznego

-poznanie pracy wybranych zawodów

 

  • Z wizytą w hucie i cukrowni, oraz mleczarni
  • Zabawy z kwadratem
  • Z czego powstaje chleb?
  • Znamy wybrane surowce i produkty
  • kolorowy papier

 

 

  1. Idzie jesień…z deszczem

 

-poznanie litery E,e drukowanej i pisanej

-zapis cyfrowy liczby 4

-wskazanie przedmiotów unoszących się na wodzie i tonących

-wskazanie pożytecznej i szkodliwej działalności wiatru

-doskonalenie umiejętności przewidywania i szacowania

 

  • Jesienne dźwięki
  • Co pływa, co tonie?
  • Pada, pada deszcz
  • Jesienny wiatr
  • Jakie ubrania nosimy jesienią?

        

 

  Rozkład materiału na miesiąc wrzesień 2024

 

1.To jestem ja.

2.Moja grupa.

3.Moja droga do przedszkola.

4.Idzie jesień… przez las, park.

 

Cele ogólne:

  • rozwijanie sprawności fizycznej poprzez udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
  • rozwijanie mowy przez inicjowanie wypowiedzi dzieci na temat własnych wakacji,wyglądu postaci, opisu emocji, czy nazywania części ciała
  • wspieranie rozwoju logicznego myślenia w trakcie rozwiązywania zagadek
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się farbami w czasie wykonywania autoportretu
  • ustalenie zasad funkcjonowania w grupie przedszkolnej, omówienie systemu nagród, zadań dyżurnego,
  • poznanie pojęcia głoska i sylaba, wyodrębnianie głoski w nagłosie, śródgłosie i wygłosie.
  • utrwalenie nazw figur geometrycznych
  • zapamiętanie własnego adresu zamieszkanie, oraz adresu przedszkola
  • zgromadzenie darów jesieni w kąciku przyrodniczym.
  • ćwiczenie pamięci poprzez naukę piosenki ‚ Niteczka do niteczki”