Plan Pracy Wychowawczo- Dydaktycznej
Miesiąc: Grudzień
- Odwiedziny Mikołaja
- rozwijanie mowy,
- usprawnianie motoryki małej,
- utrwalenie nazw wybranych kolorów,
- utrwalenie pojęć duży, mały,
- ilustrowanie piosenki ruchem,
- rozwijanie reakcji na ustalone sygnały,
- kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dbanie o porządek na stanowisku pracy.
- Zima jest coraz bliżej
- rozwijanie mowy,
- zapoznanie z oznakami zimy,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej,
- rozwijanie aktywności muzyczno- ruchowej,
- kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie umiejętności koncentracji.
- Magia świąt
- rozwijanie mowy,
- zapoznanie z tradycjami świątecznymi,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- rozwijanie nawyku prawidłowej postawy,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie umiejętności koncentracji.
- Zabawki
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na przedmiotach i treściach przekazywanych przez nauczyciela,
- zapoznanie z zabawkami z przeszłości,
- integrowanie grupy,
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy przy muzyce,
- rozwijanie aktywności muzyczno- ruchowej,
- kształtowanie nawyku prawidłowej postawy,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie umiejętności plastycznych,
- pobudzanie kreatywności.
Plan pracy Wychowawczo – Dydaktycznej
Miesiąc: Listopad
- A deszcz pada i pada
- rozwijanie mowy,
- usprawnianie małej motoryki,
- wprowadzanie pojęć: mało, dużo,
- porównywanie liczebności zbiorów,
- ilustrowanie piosenki ruchem,
- rozwijanie szybkiej reakcji na sygnały,
- kształtowanie reakcji na sygnał,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dbanie o porządek na stanowisku pracy.
- Co powinienem wiedzieć o Polsce?
- zapoznanie z legendą o powstaniu Warszawy,
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie umiejętności przeliczania,
- zapoznanie z potrawami regionalnymi,
- ilustrowanie piosenki ruchem,
- rozwijanie szybkiej reakcji na sygnały,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dbanie o porządek na stanowisku pracy.
- Zdrowie naszym skarbem
- zapoznanie z rolą aktywności fizycznej w życiu człowieka,
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie właściwych nawyków żywieniowych,
- zapoznanie z produktami szkodliwymi dla zdrowia,
- rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania,
- rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej,
- wyrabianie nawyku prawidłowej postawy,
- wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu,
- rozwijanie umiejętności plastycznych,
- budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy.
- Co ułatwia prace w domu?
- zapoznanie z nazwami podstawowych urządzeń elektrycznych,
- rozwijanie mowy,
- zapoznanie z wybranymi urządzeniami gospodarstwa domowego wykorzystywanymi dawniej i współcześnie,
- zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- wyrabianie nawyku prawidłowej postawy,
- wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu,
- rozwijanie umiejętności plastycznych,
- budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy.
Plan Pracy Wychowawczo- Dydaktycznej
Miesiąc: Październik
1. Idzie jesień przez las, park…
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- przeliczanie elementów, dostrzeganie rytmu i kontynuowanie go,
- rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych,
- rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dbanie o porządek na stanowisku pracy.
2. Jesień w sadzie, w ogrodzie
- rozwijanie mowy,
- utrwalanie informacji o owocach,
- rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie trzech,
- porównywanie liczebności zbiorów,
- ilustrowanie piosenki ruchem,
- rozwijanie zdolności koncentracji,
- kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dbanie o porządek na stanowisku pracy.
3. Zwierzęta jesienią
- rozwijanie mowy,
- zdobywanie informacji na temat przygotowań zwierząt do zimy,
- segregowanie przedmiotów według przeznaczenia,
- rozwijanie pamięci,
- rozwijanie koncentracji,
- budzenie zainteresowania muzyką,
- kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dbanie o estetykę wykonywanej pracy.
4. Moja rodzina i mój dom
- rozwijanie mowy,
- dzielenie się informacjami na temat członków rodziny,
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur wśród innych figur,
- kształtowanie poczucia przynależności do rodziny,
- rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej,
- zapoznanie z rodzajami domów i z pomieszczeniami, które się w nich znajdują,
- kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
- rozwijanie świadomości własnego ciała oraz poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności plastycznych,
- budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy.
5. Domowi ulubieńcy
- rozwijanie mowy,
- utrwalanie nazw zwierząt domowych,
- rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 3,
- segregowanie obrazków ze zwierzętami poprzez dopasowywanie do nich odpowiednich akcesoriów,
- rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej,
- kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dbanie o porządek na stanowisku pracy.
Plan Pracy Wychowawczo – Dydaktycznej
Miesiąc: Wrzesień
1. To jestem ja
- zapoznanie z kolegami i pracownikami w grupie,
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- budowanie słownictwa czynnego,
- budowanie relacji w grupie,
- zachęcanie do twórczych działań muzycznych,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- kształtowanie świadomości bezpiecznego poruszania się podczas zabawy,
- wdrażanie do współdziałania w grupie,
- kształtowanie znajomości własnego ciała i akceptowania samego siebie,
- dostrzeganie wspólnych cech przedmiotów,
- rozwijanie zdolności manualnych,
- dostrzeganie rytmów,
- nabywanie umiejętności ustawiania się w kole i poruszania się po jego obwodzie,
- rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej,
- integrowanie dzieci w grupie rówieśniczej,
- rozwijanie mowy.
2. Moja grupa
- rozpoznawanie i nazywanie części garderoby,
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- rozwijanie aktywności twórczej i spostrzegawczości,
- kształtowanie poczucia przynależności do grupy,
- poznawanie imion dzieci z grupy,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- nauka tworzenia koła,
- porównywanie i klasyfikowanie przedmiotów ze względu na przynależność,
- kształtowanie pojęć określających położenie w przestrzeni,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- kształtowanie bezpiecznych zachowań w ogrodzie przedszkolnym,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej,
- poznawanie tradycyjnych zabaw,
- umożliwienie kontaktu ze znakami i symbolami,
- wdrażanie do zgodnego współdziałania z kolegami z grupy,
- rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego.
3. Moja droga do przedszkola
- wzbogacanie słownictwa czynnego,
- zaznajomienie z numerem alarmowym 112,
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze,
- wdrażanie do bezpiecznych zachowań,
- zachęcanie do zabaw w ogrodzie przedszkolnym,
- kształtowanie umiejętności stosowania się do uzgodnionych reguł gry,
- rozumienie znaczenia znaków drogowych w ruchu drogowym,
- kształtowanie orientacji przestrzennej,
- wdrażanie do zgodnej zabawy w sali i ogrodzie przedszkolnym,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- rozwijanie spostrzegawczości,
- pogłębianie wiedzy na temat różnych pojazdów,
- rozwijanie mowy i myślenia,
- poznawanie pracy policjanta.
4. Idzie jesień… przez las, park
- rozpoznawanie i nazywanie darów jesieni,
- rozwijanie pamięci,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
- rozbudzanie zainteresowań światem przyrody,
- słuchanie i rozumienie tekstu piosenki,
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- układanie ciągu przedmiotów (roślin) w szeregi rytmiczne,
- rozwijanie pamięci słuchowej,
- rozwijanie umiejętności liczenia i porównywania liczby elementów,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na wielkość,
- rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad w grze,
- integrowanie grupy rówieśniczej,
- rozwijanie zdolności manualnych,
- kształtowanie inwencji twórczej.