ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA STYCZEŃ 2025
TEMATY KOMPLEKSOWE
- NOWY ROK – MIJA CZAS
- ZIMOWA OLIMPIADA PRZEDSZKOLAKÓW
- Z PAMIĘTNIKA BABCI I DZIADKA
- EKSPERYMENTY WODĄ I ŚNIEGIEM
OBSZAR FIZYCZNY
- Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w zabawach rytmicznych, muzycznych i naśladowczych.
- Doskonalenie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w ćwiczeniach gimnastycznych, grach i zabawach ruchowych.
- Kształtowanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas różnych aktywności.
- Doskonalenie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas różnych aktywności.
- Uświadomienie dzieciom wpływu aktywności fizycznej, hartowania i zdrowego odżywiania na stan zdrowia, prawidłowy rozwój i samopoczucie.
- Wdrażanie do reagowania odpowiednim ruchem na polecenie nauczyciela.
- Wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się przyborami i narzędziami.
- Wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami ( wycinanie po liniach prostych, łamanych, falistych, kolistych).
- Doskonalenie sprawności manualnej przy wykonywaniu różnorodnych prac plastyczno-technicznych i konstrukcyjnych.
- Wyrabianie umiejętności reagowania na umowne sygnały.
OBSZAR EMOCJONALNY
- Wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole i podporządkowania się określonym zadaniom i czynnościom do wykonania.
- Kształtowanie postawy poszanowania opinii i poglądów innych osób, niezależnie od sądów i przekonań własnych.
- Kształtowanie umiejętności cieszenia się z wygranej.
- Kształtowanie odporności emocjonalnej, a w szczególności radzenia sobie z przegraną oraz okazywania radości z wygranej innych,
- Kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej.
- Kształtowanie uczucia przywiązania, szacunku i wdzięczności dla dziadków.
- Uczenie się czerpania radości ze sprawiania innym niespodzianek z okazji ich święta.
- Wzmacnianie więzi rodzinnych poprzez wspólne przeżywanie przyjemności i radości.
- Nabywanie wiary we własne możliwości i siły.
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
- Rozbudzanie zainteresowań otaczającym światem.
- Rozwijanie ciekawości poznawczej oraz chęci odkrywania tajemnic przyrody poprzez eksperymentowanie.
OBSZAR SPOŁECZNY
- Ćwiczenie umiejętności planowania czasu.
- Kształtowanie postawy uważnego słuchania innych, unikania ich oceniania.
- Rozwijanie postawy współdziałania jako podstawy budowania współpracy.
- Kształtowanie umiejętności pracy i zabawy w grupie.
- Kształtowanie świadomości własnej roli społecznej w rodzinie ( prawa – obowiązki) oraz ról innych członków rodziny.
- Wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole ( podporządkowanie się określonym zasadom, podział ról i przydzielenie określonych zadań, czynności do wykonania).
- Wyzwalanie inicjatywy w działaniu i współtworzeniu imprezy dla dziadków.
- Wdrażanie do zachowania porządku i ładu na własnym stanowisku pracy.
- Wdrażanie do samodzielnego przygotowania przyborów i materiałów do zajęć.
OBSZAR POZNAWCZY
- Wdrażanie do poprawnego posługiwania się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu ( wczoraj, dzisiaj, jutro, rano, wieczorem, w tym nazwami pór roku, nazwami dni tygodnia i miesięcy).
- Usystematyzowanie wiedzy dzieci na temat zjawisk atmosferycznych ( elementy pogody, zjawiska charakterystyczne dla pór roku).
- Wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter.
- Wdrażanie do czytania globalnego ( nazwy dni tygodnia, nazwy miesięcy).
- Poznanie drukowanych i pisanych liter „B”, „b”, „N’, „n”, „C”, „c”, „P”, „p”.
- Doskonalenie syntezy i analizy słuchowo-wzrokowej, niezbędnej do nauki czytania ( w obrębie zdań, wyrazów, sylab i głosek).
- Kształtowanie umiejętności przyporządkowania każdej głosce, odpowiadającej jej litery, w miarę poznawania kolejnych liter.
- Kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem krótkich tekstów, opartych na poznanych literach.
- Rozwijanie umiejętności odczytywania rebusów literowo-obrazkowych i sylabowo-obrazkowych.
- Tworzenie sylab, wyrazów z ruchomego alfabetu.
- Kształtowanie umiejętności pisania znaków litero podobnych po śladzie poznanych liter.
- Rozwijanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na pytania.
- Wnioskowanie na podstawie zagadek słownych.
- Wdrażanie do sprawnego posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do orientacji przestrzennej, kierunkowej i cech wielkościowych.
- Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach.
- Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 9 ( w przód i wspak).
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 9.
- Doskonalenie przeliczania i porównywania liczebności zbiorów ( o tyle więcej, o tyle mniej, tyle samo).
- Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanej cechy.
- Rozwijanie zainteresowań badawczych.
- Uczenie cierpliwości oraz umiejętności właściwego planowania swoich działań by eksperyment się udał.
- Kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych.
- Zapoznanie z pojęciami: pieniądz, moneta, banknot, waluta.
- Poznanie polskich monet i banknotów.
- Usprawnianie umiejętności liczenia przedmiotów w sytuacjach praktycznych, w zabawie.
- Wdrażanie do uczestnictwa w zabawach dydaktycznych z elementami kupowania i sprzedawania.
- Rozumienie znaczenia umiejętności posługiwania się pieniędzmi.
- Utrwalanie cyfr 0 – 9 i znaków matematycznych „<„, „>”, „=”.
- Rozwijanie zainteresowań technicznych i fizycznych – poznawanie właściwości niektórych ciał i substancji.
- Budowanie czynnego i biernego słownika dziecka ( nazwy zimowych dyscyplin sportowych, nazwy odzieży sportowej).
- Uwrażliwienie na różne elementy muzyki i dynamikę, tempo, rytm.
- Poznawanie i stosowanie podczas aktywności twórczej nowatorskich technik plastycznych.
- Aktywizowanie do podejmowania działalności plastycznej.
- Rozwijanie umiejętności wokalnych, recytatorskich i tanecznych.
- Wdrażanie do zdobywania wiadomości o otaczającej rzeczywistości przyrodniczej ( obserwacja pogody).
Grudzień
1. Moja rodzina.
2. Jak być dobrym dla innych.
3. Boże Narodzenie- część 1.
4. Boże Narodzenie- część 2.
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne:
Dziecko:
Obszar fizyczny
-wyrabianie umiejętności reagowania na umowne sygnały
-wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwanie się nożyczkami – wycinania po liniach różnego kształtu
-doskonalenie sprawności manualnej przy wykonywaniu różnorodnych prac plastyczno-konstrukcyjnych
-rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w zabawach ruchowych, muzycznych, naśladowczych
-kształtowanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas podejmowania prób pisania i kreślenia znaków literopodobnych
Obszar społeczny
-nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi w rodzinie (miłość, wdzięczność, troska, opieka, bezpieczeństwo, odpowiedzialność za innych, poświęcenie itp.)
-wdrażanie do respektowania norm społecznych wynikających z przynależności do rodziny (normy wynikające z praw i obowiązków dziecka)
-kształtowanie postaw prospołecznych (pomaganie słabszym i potrzebującym – ludziom i zwierzętom)
-rozwijanie umiejętności pracy w parze i w grupie
Obszar emocjonalny
-kształtowanie uczucia przywiązania oraz okazywania szacunku i wdzięczności bliskim
-budowanie i wzmacnianie serdecznych relacji ze swoją rodziną
-budowanie wiedzy o tym, co sprawia, że ktoś jest nam bliski, i co robią bliscy, aby było nam z nimi dobrze
-rozwijanie umiejętności wyrażania uczuć i emocji w społecznie akceptowany sposób
-rozwijanie postawy współdziałania jako podstawy budowania współpracy, nawiązywanie dobrych i szczęśliwych relacji z innymi ludźmi
-wywołanie radosnego nastroju, spowodowanego zbliżającymi się świętami i obecnością bliskich osób
-wzmacnianie więzi emocjonalnej w grupie przedszkolnej
-kształtowanie umiejętności obdarowywania innych przemyślanymi prezentami, adekwatnymi do możliwości dziecka
-rozwijanie współczucia i empatii – uwrażliwienie na potrzeby ludzi i zwierząt
-poznanie wartości moralnych: dobroci, miłości, skromności, pomagania innym oraz uczuć: wstydu, zażenowania
-kształtowanie umiejętności zadość uczynienia za wyrządzone krzywdy i urazy
-wywołanie radosnego nastroju, spowodowanego zbliżającymi się świętami i obecnością bliskich osób
Obszar poznawczy
-wdrażanie do formułowania wypowiedzi w formie zdań
-zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „D”, „d”
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE – LISTOPAD 2024r.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- Poznajemy świat wokół nas.
- Jestem Polką, jestem Polakiem.
- Dawno, dawno temu w Polsce.
- Niesamowita podróż w czasie.
OBSZAR FIZYCZNY
- Aktywny udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych.
- Wdrażanie do aktywnego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych.
- Kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności, koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych.
- Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w ćwiczeniach i zabawach ruchowych i naśladowczych.
- Wdrażanie do przestrzegania zasad fair play podczas zabaw z elementem rywalizacji.
- Kształtowanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas różnych aktywności.
OBSZAR SPOŁECZNY
- Kształtowanie pożądanych zachowań (bezpieczeństwo w kontaktach z przyrodą (rośliny, zwierzęta).
- Wdrażanie do poszanowania przyrody ożywionej i nieożywionej.
- Kształtowanie uczuć patriotycznych.
- Rozbudzanie poczucia przynależności narodowej.
- Wdrażanie do poszanowania symboli narodowych.
- Kształtowanie poczucia przynależności do Europy.
OBSZAR EMOCJONALNY
- Rozwijanie postawy współdziałania jako podstawy budowania współpracy.
- Ukazywanie możliwości czerpania radości ze wspólnego działania i efektów wspólnej pracy.
- Budowanie emocjonalnego stosunku do świata przyrody.
- Kształtowanie umiejętności wyrażania własnych doznań i przeżyć w kontaktach ze sztuką.
- Budowanie uczucia miłości i przywiązania do własnej ojczyzny.
- Budowanie szacunku do mądrości ludowych przekazywanych w legendach.
OBSZAR POZNAWCZY
- Wzbogacanie wiedzy na temat swojego kraju i jego stolicy.
- Rozpoznawanie godła, hymnu, barw narodowych Polski.
- Zaznajamianie z miejscami ( Kraków, Warszawa, Toruń, Wrocław), postaciami, wydarzeniami historycznymi, mającymi ważne znaczenie dla naszego kraju.
- Rozwijanie umiejętności słuchania, zadawania pytań i odpowiedzi na pytania.
- Doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi na określony temat.
- Rozwijanie logicznego myślenia przez odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości.
- Rozwijanie słuchu fonematycznego.
- Wdrażanie do uważnego słuchania.
- Doskonalenie umiejętności opowiadania usłyszanego tekstu.
- Wdrażanie do formułowania wypowiedzi w formie zdań.
- Wdrażanie do czytania globalnego ( nazwy miast, postaci itp.).
- Rozbudzanie zainteresowań czytaniem.
- Zapoznanie z literami drukowanymi i pisanymi („L”, „l”, „U”, „u”. „T”, „t”, „K”, „k”).
- Wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter.
- Kształtowanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie poznanych liter.
- Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, porządkowania zdarzeń w legendzie, według kolejności (poprawne stosowanie zwrotów i wyrażeń, dotyczących czasu: wcześniej, najpierw, potem, później, następnie, po tym, przedtem).
- Poznanie obrazu graficznego liczb (5 6, 7).
- Doskonalenie umiejętności przeliczania w wymienionym wyżej zakresie.
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
- Doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania liczebności zbiorów.
- Dodawanie i odejmowanie na konkretach.
- Kształtowanie umiejętności mierzenia długości przedmiotów za pomocą różnych miar.
- Rozbudzanie zainteresowania pisaniem poznanych liter i cyfr.
Październik
1. Taniec jesiennych kolorów.
2. Książka kucharska prosto z natury.
3. Jak dbamy o nasze zdrowie?
4. Odkrywamy sekrety przyrody jesienią- część 1.
5. Odkrywamy sekrety przyrody jesienią- część 2.
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne: Dziecko:
Obszar fizyczny
-kształtowanie umiejętności swobodnego, spontanicznego poruszania się w rytm muzyki lub zgodnie z podanym opisem lub narracją
-kształtowanie zwinności, zręczności, szybkości, wytrzymałości
-wdrażanie do podjęcia zdrowej rywalizacji
-wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
-wdrażanie do utrzymania prawidłowej pozycji ciała w różnych sytuacjach
-wdrażanie do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania
-wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
-rozwijanie samodzielności w zakresie czynności higienicznych (korzystanie z toalety, mycie rąk, mycie zębów)
-kształtowanie zręczności, zwinności, równowagi, orientacji oraz koordynacji ruchowej podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych
-poznanie wartości zdrowego odżywiania się w kontekście zdrowego trybu życia
-rozwijanie motoryki małej – manipulowanie bardzo małymi przedmiotami, wycinanie i lepienie z plasteliny
-kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw muzyczno-ruchowych
Obszar emocjonalny
-rozwijanie zdolności do odczuwania wewnętrznego zadowolenia z dobrze wykonanego zadania
-kształtowanie umiejętności wyrażania własnych stanów emocjonalnych w różnych formach (społecznie akceptowanych) – werbalnych i niewerbalnych
-doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
-wdrażanie do respektowania cudzych emocji
-rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych
-rozwijanie wytrwałości w kończeniu zadań i pokonywaniu trudności
-kształtowanie umiejętności wyrażania własnych doznań i przeżyć w kontaktach ze sztuką
-budzenie emocjonalnego stosunku do świata przyrody
Obszar społeczny
-rozwijanie samodzielności w przygotowaniu przyborów i materiałów do zajęć
-wdrażanie do odpowiedzialnego, sumiennego i rzetelnego wykonywania podejmowanych zadań i obowiązków
-wdrażanie do odpowiedzialnego wypełniania obowiązków dyżurnego
-rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
-doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów, koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach
-budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach (umiejętność czekania, w tym czekania na swoją kolej, umiejętność wygrywania i przegrywania)
-rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w zespole nad wspólnym projektem plastycznym
-rozwijanie zainteresowań muzycznych, ruchowych i plastycznych
-kształtowanie pożądanych zachowań (bezpieczeństwo) w kontaktach z przyrodą (rośliny, zwierzęta)
-wdrażanie do poszanowania przyrody ożywionej i nieożywionej
Obszar poznawczy
-kształtowanie umiejętności przeprowadzania prostych doświadczeń, ich obserwowania oraz umiejętności wyciągania wniosków na podstawie wykonywanych i obserwowanych doświadczeń
-doskonalenie umiejętności obserwowania przyrody jesienią i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i przeżyciami
-wdrażanie do globalnego czytania
-rozwijanie umiejętności budowania i konstruowania z różnorodnych klocków i elementów konstrukcyjnych według podanego wzoru
-kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek (wielkość, kolor, kształt), tworzenie zbiorów o takiej samej liczbie elementów, ustawianie elementów rosnąco i malejąco (od najmniejszego do największego)
-poznanie obrazu graficznego głoski „a” – litery „A”, „a”
-poznanie obrazu graficznego liczby „2”
-doskonalenie gry na przedszkolnych instrumentach perkusyjnych, rozpoznawanie ich brzmienia
-rozwijanie umiejętności pisania liter od strony lewej do prawej –staranne odtwarzanie kształtu wzorów i mieszczenie ich w wyznaczonych liniach
-doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania warzyw i owoców rodzimych i zagranicznych dostępnych w naszym kraju, wyodrębnianie charakterystycznych cech warzyw i owoców (kształt, barwa, smak i zapach)
-kształtowanie umiejętności sporządzania prostych potraw z warzyw i owoców
-bogacenie słownika biernego i czynnego poprzez poszerzanie zakresu i treści pojęć odnoszących się do zagadnień przyrodniczych i technicznych
-doskonalenie sprawności dokonywania bardziej złożonych czynności myślowych, jak: porównywanie, wyodrębnianie różnic i podobieństw, klasyfikowanie, analiza i synteza, wnioskowanie
-rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów
-poznanie obrazu graficznego głoski „e” – litery „E”, „e”
-doskonalenie umiejętności charakteryzowania postaci i zdarzeń w poznawanych utworach literackich
-kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania liter
-poznanie obrazu graficznego liczby „3”
-doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 3
-rozwijanie znajomości pojęć matematycznych – trójkąt
-kształtowanie umiejętności rozpoznawania kształtu figur geometrycznych płaskich i klasyfikowania figur geometrycznych według kilku wybranych cech
-wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu: „rano”, „południe”, „popołudnie”, „wieczór”, „wczoraj”, „dzisiaj”, „jutro”
-doskonalenie percepcji słuchowej, układanie własnych rytmów wizualnych i dźwiękowych
-poznanie obrazu graficznego głoski „i” – litery „I”, „i”
-rozwijanie umiejętności wygłaszania wiersza z pamięci
-konstruowanie wypowiedzi na podstawie ilustracji
-poznanie obrazu graficznego liczby „4”
-poznanie obrazu graficznego głoski „m” – litery „M”, „m”
-podejmowanie prób pisania w powiększonej liniaturze
-doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
-poznanie obrazu graficznego liczby „5” ,doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 5 (liczebniki główne i porządkowe)
-rozpoznawanie monet (1 zł, 2 zł, 5 zł)
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA WRZESIEŃ 2024
TEMATY KOMPLEKSOWE
- Przedszkolaki – to my!
- Bezpieczne przedszkolaki zdobywają odznaki.
- Razem ciekawie spędzamy czas.
- Co lubi każdy z nas?
OBSZAR FIZYCZNY
- Rozwijanie aktywności dziecka w różnych formach i obszarach.
- Wdrażanie do sygnalizowania potrzeby odpoczynku lub potrzeby ruchu.
- Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w zabawach rytmicznych, muzycznych i naśladowczych.
- Doskonalenie nawyków higieniczno-uulturalnych i sprawności samoobsługowych.
- Kształtowanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas podejmowania pierwszych prób pisania.
- Rozwijanie sprawności motoryki małej.
- Wdrażanie do używania chwytu pisarskiego.
- Aktywny udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych.
- Wdrażanie do aktywnego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych.
- Rozwijanie małej motoryki – kształtowanie gotowości do pisania ( chwyt, manipulacje).
- Wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami – cięcie po linii prostej i po okręgu.
OBSZAR EMOCJONALNY
- Rozwijanie umiejętności sprawnego komunikowania się z otoczeniem, w tym przekazywanie własnych odczuć, przeżyć i myśli.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi.
- Wdrażanie do wyrażania emocji i uczuć w społecznie akceptowany sposób.
- Wdrażanie do komunikowania innym swoich potrzeb i odczuć ( asertywność).
- Wdrażanie do radzenia sobie w nowych sytuacjach.
- Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych.
- Rozbudzanie samodzielności, obowiązkowości w kontekście czynności i wykonywanych zadań (prawa i obowiązki przedszkolaka).
- Kształtowanie umiejętności czerpania radości ze wspólnego działania i efektów wspólnej pracy.
OBSZAR SPOŁECZNY
- Przypomnienie zasad regulujących właściwe zachowania podczas pobytu w przedszkolu.
- Współtworzenie zasad i norm postępowania, warunkujących zgodne współżycie w grupie – wypracowanie kontraktu grupy.
- Rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia i współdziałania z rówieśnikami.
- Wdrażanie do polubownego rozwiązywania sporów.
- Wyrabianie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach (zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu).
- Kształtowanie umiejętności komunikowania się z dziećmi i dorosłymi, wyrażanie swoich oczekiwań społecznych wobec innych osób, grupy.
- Wdrażanie do stałego doskonalenia się, pracy nad sobą ( w kontekście odpowiedzialności i ponoszonych konsekwencji za własne decyzje i czyny).
- Kształtowanie nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności.
- Kształtowanie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów, koleżanek i dorosłych.
- Budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych.
OBSZAR POZNAWCZY
- Wdrażanie do wypowiadania się na określony temat pełnym zdaniem.
- Rozwijanie zasobu słownictwa biernego oraz czynnego, związanego z szeroko pojętym bezpieczeństwem.
- Rozwijanie mowy i myślenia poprzez układanie i omawianie treści, historyjek obrazkowych, wymyślanie ich zakończenia, nazywanie czynności z użyciem zwrotów ( „wczoraj”, „dzisiaj”, „jutro”).
- Kształtowanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na nie.
- Doskonalenie analizy słuchowej na poziomie sylaby.
- Kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem polskim ( poprawne wymawianie głosek), rozróżnianie głoski w nagłosie i wygłosie.
- Poznawanie obrazu graficznego głoski „o” – litery „O”, „o”.
- Poznanie obrazu graficznego liczby „1”.
- Kształtowanie matematycznego myślenia w zakresie orientacji w przestrzeni, stosowanie pojęć odnoszących się do położenia przedmiotów w przestrzeni.
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych, w tym wskazywanie kształtów w najbliższym otoczeniu ( koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt).
- Rozwijanie umiejętności różnicowania czworoboków (rombu, trapezu, czworokątów – bez nazywania).
- Wyróżnianie wśród czworokątów kwadratów.
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek ( wielkość, kolor, kształt), tworzenie zbiorów o takiej samej liczbie elementów,ustawianie elementów rosnąco i malejąco ( od najmniejszego do największego).
- Kształtowanie umiejętności szacowania ” na oko” (więcej, mniej, tyle samo), przeliczanie kolekcji, dokładanie, zabieranie elementów kolekcji, wskazywanie, gdzie jest więcej, gdzie jest mniej.
- Rozwijanie umiejętności dostrzegania powtarzających się rytmów i ich kontynuowania.
- Kształtowanie wrażliwości muzycznej ( rytm, tempo, reagowanie na sygnał dźwiękowy).
- Wdrażanie do bezpiecznego poruszania się po drogach i ulicach.