LISTOPAD
TEMATY:
- A DESZCZ PADA I PADA…
- CO POWINIENIEM WIEDZIEĆ O POLSCE?
- ZDROWIE NASZYM SKARBEM
- CO UŁATWIA PRACE W DOMU
TREŚCI PROGRAMOWE:
- Budzenie zainteresowania literami (i, I; t, T; d, D; k, K)
- Dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby
- Rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych
- Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 5; 6;
- Rozwijanie sprawności fizycznej
- Zapobieganie pogłębianiu się wad postawy
- Rozwiązywanie zagadek słuchowych
- Rozwijanie umiejętności wokalnych, tanecznych
- Zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie
- Wyciąganie wniosków na temat parowania i skraplania wody
- Rozwijanie kreatywności i sprawności manualnej
- Zapoznanie z legendą o smoku wawelskim
- Rozwijanie mowy, bogacenie słownictwa
- Zapoznanie z wyglądem polskich strojów ludowych
- Utrwalenie wiadomości o Polsce
- Rozwijanie świadomości na temat ruchu w życiu człowieka
- Kształtowanie nawyków dbania o higienę osobistą
- Zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem, utrwalenie poznanych figur
- Przypomnienie nazw urządzeń elektrycznych używanych w domu
- Zapoznanie z urządzeniami, które występowały dawniej
- Rozwijanie logicznego myślenia
TEMATYKA ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH
W PAŹDZIERNIKU
TYDZIEŃ I ……JESIEŃ W SADZIE I OGRODZIE
TYDZIEŃ II …..ZWIERZĘTA JESIENIĄ
TYDZIEŃ III …MOJA RODZINA I MÓJ DOM
TYDZIEŃ IV….DOMOWI ULUBIEŃCY
CELE OPERACYJNE
dziecko:
* wypowiada się na temat wysłuchanego tekstu
* wyodrębnia głoskę i sylabę
* rozpoznaje cyfry 1, 2, 3 i 4
* liczy w dostępnym mu zakresie
* rozpoznaje i nazywa owoce
* wyraża ruchem treść wiersza, piosenki
* wykonuje prace plastyczne na podany temat
* wie jak zwierzęta przygotowują się do zimy
* śpiewa piosenkę
* uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych
* wie, które ptaki odlatują na zimę, a które zostają
* potrafi tworzyć kod
* wypowiada się na temat swojego domu i rodziny
* rozpoznaje, nazywa i odwzorowuje trójkąt
* wypowiada się na temat opieki nad zwierzętami domowymi
* wyodrębnia głoski w nagłosie – O, A, M, E
WRZESIEŃ
TEMATY:
- W PRZEDSZKOLU
- OTO JA
- MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA
- JESIEŃ W PARKU, W LESIE
TREŚCI PROGRAMOWE:
- Zachęcanie do nawiązywania kontaktów z rówieśnikami
- Doskonalenie umiejętności opowiadania o sobie
- Rozwijanie mowy, bogacenie słownictwa
- Tworzenie kodeksu grupowego
- Kształtowanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów
- Rozwijanie sprawności fizycznej
- Zapobieganie pogłębianiu się wad postawy
- Budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy
- Utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała
- Rozwijanie wrażliwości wzrokowej, smakowej, słuchowej, węchowej, dotykowej
- Przypomnienie zasad poruszania się po drodze, rozpoznawanie sygnalizacji świetlnej, poznanie wybranych znaków drogowych
- Kształtowanie słuchu i wrażliwości muzycznej
- Poszerzanie wiedzy na temat zawodów: policjant, strażak, ratownik medyczny
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią
- Rozpoznawanie drzew po liściach i owocach
- Zapoznanie z figurami geometrycznymi: kwadratem, kołem
- Budzenie ciekawości poznawczej, rozwijanie wyobraźni
- Rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o estetykę prac